MODA,  POLSKIE MARKI,  TRENDY

California dreaming, czyli okulary przeciwsłoneczne ANIA KRUK x JAI KUDO pod lupą

Gdybym miała wybrać jeden, jedyny dodatek, który sprawdza się zawsze i wszędzie, bez względu na pogodę i porę roku, to bez chwili namysłu postawiłabym na okulary przeciwsłoneczne. W czym tkwi ich urok? W magiczny sposób potrafią dodać najzwyklejszej stylizacji modowego vibe’u. Wychodzisz z domu w dresie i bez makijażu, wkładasz duże okulary przeciwsłoneczne i już – jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki czujesz się jak prawdziwa gwiazda. Skoro nawet Jack Nicholson twierdzi, że bez okularów wygląda po prostu jak tłusty gość po sześćdziesiątce, a Karl Lagerfeld uczynił z nich swój znak rozpoznawczy, to COŚ musi w nich być prawda?

***

Hunting girl

Rokrocznie, tuż  u progu letniego sezonu, rozpoczynam polowanie na idealne okulary przeciwsłoneczne. To nic, że te kupione w zeszłym roku są w świetnym stanie, a szuflada, w której je przechowuję, ledwo co się domyka. W tej kwestii słowo umiar kompletnie dla mnie nie istnieje – uwielbiam zmieniać charakter stylizacji za pomocą tego dodatku. 

Szczęśliwym trafem w tym roku idealne okulary przeciwsłoneczne niespodziewanie przyszły do mnie same. W lutym rozpoczęłam pracę w marce ANIA KRUK i od razu zostałam rzucona na głęboką wodę. Przez niemal pół roku pracowałam nad projektem współpracy ANIA KRUK x JAI KUDO i już w środku zimy wiedziałam, że tegoroczne  lato będzie należało do wyjątkowych okularów, w które włożyłam całe serce.

 

Idzie nowe

Znakiem rozpoznawczym naszej marki jest biżuteria, ale od dłuższego czasu zależało nam na poszerzeniu naszej oferty produktowej o designerskie akcesoria. Okulary, które zaprojektowaliśmy w ramach współpracy z marką JAI KUDO to stylowe i ponadczasowe dodatki najwyższej jakości. Dzięki wsparciu i ogromnemu doświadczeniu ekspertów z zespołu JAI KUDO stworzyliśmy produkt, który zachwyca mocno osadzonym w trendach designem, świetną jakością oraz precyzją wykonania. Zaprojektowaliśmy 4 różnorodne modele okularów, które przypadną do gustu zarówno minimalistkom, jak i miłośniczkom  awangardowego stylu. Do współpracy z JAI KUDO wtrąciliśmy nasze „Krucze 3 grosze“ do każdych oprawek zaprojektowaliśmy łańcuszek do okularów, który stanowi biżuteryjne, błyszczące zwieńczenie projektu – mówi Ania Kruk, CEO i Dyrektor Kreatywna marki ANIA KRUK.

Na pierwszy rzut oka okulary z kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO po prostu zwracają uwagę i wzbudzają zaciekawienie. Po bliższym poznaniu, po wzięciu ich w dłonie, po wnikliwym przyjrzeniu się okazuje się, że sygnowane logotypem AK x JK to hybryda świetnego designu, doskonałych parametrów optycznych, najwyższej jakości i precyzji wykonania. To ponadczasowy dodatek na lata nie okulary przeciwsłoneczne na jeden sezon.

 

KROK 1: Ochrona przede wszystkim

Postawmy mały krok wstecz. Pierwsze znane ludzkości okulary przeciwsłoneczne miały chronić przed słońcem Eskimosów  – ostre słoneczne światło odbijające się od śniegu i lodu raziło ich oczy, dlatego znaleźli na to sposób – z kości lub z drewna konstruowali coś na kształt okularów. Stworzony przez nich wynalazek nie miał szkieł, ale  jedynie wydrążone poziome szpary, dzięki którym promienie słońca nie były tak dokuczliwe. 

W XX wieku historia okularów przeciwsłonecznych nabrała rozpędu – w 1929 roku Sam Foster zaczął produkować je na masową skalę – wykonane z celuloidu modele sprzedawał na plażach w Atlantic City. Co było bodźcem do wejścia na rynek? Ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę ze szkodliwości promieni słonecznych. U progu XX wieku okazało się, że ochrona przeciwsłoneczna jest potrzeba automobilistom i pilotom. Producenci okularów prześcigali się w tworzeniu coraz to nowych gogli, które stanowiłyby odpowiednią ochronę. Przełom nastąpił w 1936 roku, kiedy to amerykańska firma Bauch&Lomb (chwilę później znana już jako Ray-Ban) wypuściła na rynek lekkie, stylowe i dokładnie zakrywające oczy okulary, które z miejsca podbiły serca pilotów i wkrótce zostały ochrzczone aviatorami.

Wniosek? Mając w pamięci historię tego dodatku, warto pamiętać, że dobre okulary przeciwsłoneczne powinny nie tylko dobrze wyglądać, ale przede wszystkim powinny chronić wzrok (niestety większość z nas o tym zapomina, stawiając na modne okulary z sieciówek) – okulary z kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO spełniają wszystkie normy optyczne i posiadają filtr UV 400, dzięki któremu doskonale chronią oczy przed szkodliwym promieniowaniem, plus zachwycają świetnym designem. Ale o tym za chwilę.  

KROK 2: Doskonały design

JACKIE, BIANCA, ALEXA i LARA. W kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO znajdziecie 4 różnorodne modele okularów, wszystkie utrzymane są w klimacie lat 70., a inspiracją dla nazwy każdego modelu była inna kobieta, która swoim stylem wpisała się w historię mody i popkultury. 

MODEL JACKIE inspirowany jest eleganckim stylem Jackie Kennedy. Okulary są kwintesencją klasycznego stylu, a grube, wyraziste, lekko prostokątne oprawy przywodzą na myśl ponadczasowy styl ikon Hollywood.

MODEL BIANCA to flirt klasyki ze stylem vintage. Inspirowane Biancą Jagger okulary zachwycają oryginalnym kształtem oprawek, subtelnie przydymionymi szkłami, oraz brązowo-rudą kolorystyką, która idealnie wpisuje się w najnowsze trendy. 

MODEL ALEXA mocno wyróżnia się z tłumu! Nazwa modelu nawiązuje do eklektycznego stylu Alexis z serialu „Dynastia” oraz do niepowtarzalnego stylu popularnej „it girls” Alexy Chung. Obszerne, metalowe oprawy w kolorze różowego złota w parze z cieniowanymi, brązowymi szkłami tworzą efekt prawdziwego WOW.

MODEL LARA to militarny sznyt połączony z klasyką gatunku oraz szczyptą nowoczesności nawiązujący do stylu Lary Croft. Prostokątne, ciemnozielone szkła w metalowych, złotych oprawach to  subtelny minimalizm okraszony modowym twistem.

I choć wspólnym mianownikiem wszystkich modeli jest silne osadzenie w wyrazistej estetyce lat 70., to nie ma wątpliwości, że oprócz tego, okulary przeciwsłoneczne z kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO doskonale wpisują się również  w najnowsze trendy. To spójne połączenie przeszłości i nowoczesności, które doskonale sprawdzi się zarówno na co dzień, jak i na wyjątkowe okazje. 

KROK 3: Zoom na detal 

W DNA marki ANIA KRUK wpisana jest biżuteryjna tradycja, dlatego we współpracy z marką JAI KUDO nie mogło zabraknąć błyszczącego dopełnienia, stanowiącego „kropkę nad i”. Super stylowym (i niezwykle praktycznym!) dodatkiem do okularów sygnowanych logotypem ANIA KRUK x JAI KUDO są… pozłacane łańcuszki do okularów, które dodają im modowego sznytu. 

Jeszcze kilka lat temu tego typu akcesorium kojarzyło się wyłącznie ze starszymi paniami lub surowymi profesorami  – dopiero kilka lat temu pojawiły się na wybiegu u Balenciagi i tak naprawdę wtedy rozpoczęła się ich modowa kariera. W 2020 roku pojawiły się na pokazie marki Gucci i Fendi, trend na noszenie łańcuszków przy okularach podchwyciła również moda uliczna. 

W kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO znajdziecie pozłacane łańcuszki ozdobione naturalnymi perłami, bursztynami i onyksami, oraz nieco bardziej minimalistyczne modele ozdobione maleńkimi kuleczkami lub pozłacanymi na różowo, mieniącymi się blaszkami.

KROK 4: Nowoczesne materiały

W parze ze świetnym wyglądem okularów kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO idą doskonałej jakości materiały, które mają niebagatelny wpływ na ich codzienne użytkowanie. Modele JACKIE i BIANCA wykonane zostały z najwyższej jakości acetatu – hipoalergicznego, naturalnego materiału wytwarzanego z naturalnej bawełny i włókien drzewnych. Acetat jest mocniejszy i trwalszy niż zwykłe tworzywo sztuczne, wyróżnia się też niezwykłą lekkością (a to bardzo istotne w przypadku okularów przeciwsłonecznych), wytrzymałością (dzięki temu, że wytwarzany przez cięcie, formowanie i polerowanie wielu arkuszy), jest też szalenie elastyczny, dzięki czemu oprawki okularowe mogą przybierać szalenie różnorodne formy, do jego zalet należy również nieskończenie różnorodna paleta barw. 

Modele LARA i ALEXA wykonane są z najwyższej jakości stali szlachetnej, która nie uczula, jest wytrzymała, doskonale trzyma formę i zachwyca pięknym, metalicznym połyskiem.  Co ważne, wszystkie modele z kolekcji ANIA KRUK i JAI KUDO są limitowane  – nie jest to produkcja na masową skalę, każda para posiada swój nabity wewnątrz nauszników numer seryjny, a modele wykonane z acetatu (JACKIE i BIANCA) to ręczna produkcja.

KROK 5: Wieloletnie doświadczenie

Współpraca z marką JAI KUDO to nie przypadek – marce ANIA KRUKA zależało na tym, by kolekcję okularów przygotować z najlepszymi specjalistami w branży. Marka JAI KUDO, którą projektantka zaprosiła do współpracy, działa na polskim rynku od 2004 roku, a jej główną specjalizacją są wysokiej jakości szkła i oprawy. 

Wiem, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby po prostu sprowadzenie plastikowych okularów, które kompletnie nie chronią oczu, ładnie je spakować i obrandować, ale to nie nasza bajka, nie chcieliśmy tego robić, nie angażujemy się w projekty, w których nie mamy kontroli nad jakością tego, co firmujemy logotypem ANIA KRUK. Dlatego projekt opracowaliśmy wspólnie z JAI KUDO, którzy są liderem na rynku optycznym i gwarantują nam wysoką jakość szkieł i opraw – pisze na swoim Instagramie Ania Kruk, CEO i Dyrektor Kreatywna marki ANIA KRUK.


Look cool. Be cool. Be yourself. 

Kalifornijski luz, dzieci-kwiaty, Hollywoodzki blichtr i estetyka żywcem przeniesiona z lat 70. Wizualnym zwieńczeniem wielomiesięcznej współpracy obu marek jest utrzymana w klimacie lat 70. sesja zdjęciowa, w której udział wzięła modelka Sandra Formanek (dodajcie ją do obserwowanych, dziewczyna ma ogromny potencjał!) oraz Ania Kruk. Zdjęcia wykonywała Natalia Niedziela, za makijaże odpowiadała Joanna Huczko, stylizacjami zajęła się Weronika Judkowiak, a producentką sesji była Martyna Olszak-Bachora. Towarzyszące kampanii video promocyjne zrealizował Michał Bachora.

Co dalej? 

Czy współpraca ANIA KRUK x JAI KUDO to nowy rozdział w historii biżuteryjnej marki? Na to wygląda. Mam szczerą nadzieję, że kolekcja okularów sygnowanych logotypem AKx JK będzie się powiększać, bo zakup okularów od polskiej marki z doskonałymi parametrami optycznymi to nie lada wyzwanie. Nisza na rynku jest, potrzeba jest, teraz wystarczy tylko nasycić apetyty okularowych maniaków. 

***

Najbardziej znanym na świecie kolekcjonerem okularów jest Elton John, który jest szczęśliwym posiadaczem ponad 250 tysięcy par. Do Eltona (jeszcze) mi daleko, ale w tym roku moją kolekcję zasilą modele JACKIE i LARA, nie zawaham się również nosić ich w duecie z biżuteryjnymi łańcuszkami.

•••

PS. Okulary z kolekcji ANIA KRUK x JAI KUDO są dostępne od 17 czerwca we wszystkich butikach stacjonarnych marki ANIA KRUK, w butiku online www.aniakruk.pl oraz w wybranych salonach optycznych z asortymentem marki JAI KUDO. Lista salonów dostępna na stronie: www.jaikudo-eyewear.com.Koszt okularów to 449 zł za modele z acetatu oraz 349 zł  za modele metalowe. Wszystkie łańcuszki można nabyć osobno w cenie 159 zł.